Úvodní stránka
Historie Trabantklubu Liberec
33. setkání zástupců Trabantklubů ČR
Přehled všech setkání Trabantklubů
Zpravodaj Trabantklubu Liberec
Adresář Trabantklubů ČR + SR
A.I.C.E.
Seznam opraven, kde si můžete nechat opravit trabanta
Technický rádce při potížích
Historie trabanta
Co bylo napsáno v novinách o trabantech
Několik zajímavých fotek trabantů
Vesele o trabantech
Odkazy na další WWW stránky o trabantech
Pár slov o autorovi těchto stránek

Autoklub.cz

Setkání Liberec 1989

23. setkání zástupců Trabantklubů v Liberci

Liberecký Trabantklub byl na srazu v Blansku pověřen uspořádáním srazu v roce 1989. Organizační výbor začal pracovat s novým rokem 1989. Jeho členy byli všichni členové Rady Trabantklubu a několik dalších dobrovolníků z řad členů Trabantklubu. Výbor se sešel celkem 13x, nepočítaje v to schůzky jednotlivých komisí. Prvním úkolem bylo získat morální a částečně i materiální podporu OV Svazarmu a městských orgánů. Dále bylo třeba zajistit ubytování, což se podařilo ve svazarmovském autokempinku. Zabezpečení stravování bylo předmětem dalšího jednání, právě tak jako obstarání sjezdového sálu. Naštěstí vše dopadlo dobře a v pátek 26. 5. kolem čtrnácté hodiny očekávali v chatce přeměněné v sídlo štábu první hosty.
   Tito také brzy začali přijíždět a do večera bylo na místě již téměř všichni přihlášení. Každý dostal bulletin, vydaný k této příležitosti, propagační materiál o liberecku a malou pozornost. Samozřejmě také klíč od chatky. Všichni se pak sešli na společné večeři. Pro zpestření večera byl pozván účastník rallye Paříž Dakar - Pavel Svoboda. Tímto skončil první den a všichni se spokojeně rozešli, aby nabrali sil pro další program srazu.

Vlastní jednání začalo v sobotu 27. 5., krátce po deváté hodině. S úvodním projevem vystoupila předsedkyně Trabantklubu Liberec p. Čihulová. JUDr. Kubín (vedoucí oddělení dovozu náhradních dílů z NDR s.p. Mototechna) konstatoval, že spolupráce s výrobcem trabantů je nejlepší ze všech značek, které jsou do ČSSR dováženy. Bohužel, požadavky lze i přes to uspokojit jen ze 60 %(!!! - pozn. autora WWW stránek). Pak se ujal slovy ing. Stenkewitz (vedoucí odboru pro služby zákazníkům Veb Sachsering Zwickau) a jeho projev měl už pracovní charakter. Závod, jako výrobce lidového vozu, má velkou zodpovědnost, která je umocněna i tím, že trabantů už bylo vyrobeno 2 800 000. V NDR je ze 100 aut 53 trabantů. Úkol podniku pro rok 1989 je vyrobit 155 000 vozů a náhradních dílů za 190 mil. Poté následovala debata s několika přestávkami.
   Zbytek odpoledne využily Trabantkluby Neratovice, Brno a Liberec k prodeji náhradních dílů. Výběr byl poměrně pestrý, ovšem jak se potvrdilo, nedostatkové díly jsou většinou nedostatkové všude.
   Společenský večer ve velkém sále Kolosea byl zahájen předtančením tanečního kroužku PKO. Po vystoupení kouzelníka následovala velká módní přehlídka. Setkala se s velkým úspěchem. Ke zklidnění pak přispěl několika komorními skladbami pro akordeon O. Krejsa. Vypravěč p. Maxa "zahrál" zase na jinou strunu a přispěl k uvolněnější atmosféře. Hra s losy byl prodej tomboly, která byla tak bohatá, až se bohužel výdej výher trochu vymkl pořadatelům z ruky. A potom už následovala jen volná zábava a tanec při reprodukované hudbě. Večer proběhl k plné spokojenosti.

Jednání následujícího dne zahájila p. Čihulová. Vzápětí se předsedové Trabantklubů odebrali na vlastní zasedání. Slova se ujali zástupci výrobního závodu. Z jejich informací a odpovědí na dotazy uvádíme heslovitě:
V roce 1985 byl zahájen vývoj nového vozu se čtyřtaktním motorem 1050 ccm. Bylo postaveno 19 těchto vozů, které mají v současné době najeto tři miliony kilometrů. Každý měsíc je počítačem hodnocen jejich provoz. Životnost vozu je předpokládána na 150 000 km a výsledky zkoušek vypadají nadějně. Na voze je 70 % dílů nového provedení. Karosérie zatím není změněna, jen v pravém zadním blatníku je hrdlo nádrže. Perspektivně je ve výhledu změna, ale tvar ještě není určen. Čekací doby na trabanta jsou v NDR 8 -12 let (!!!) podle typu, na wartburg až 16 let. Export - probíhá vždy přísně na kusové výměně. Váznou jednání o dovozu Favoritů do NDR. Na rok 1990 se uvažuje o vývozu 10 000 wartburgů do ČSSR, jednání není uzavřeno. Vzhledem k čekacím lhůtám v NDR je nutno trvat na prosté kusové výměně. I v NDR proběhla diskuse o ceně nového wartburgu. Ovšem zvyšování cen je celosvětový trend. Nejchudší wartburg bude v NDR stát 30 000 marek. Speciální výbava je zhruba za 1500 marek. Tím byl vyčerpán program. Vrátili se předsedové Trabantklubů.
   Celý průběh byl hodnocen velmi vysoko. Taková úroveň ještě nebyla. Je jasné, že další pořadatel bude mít starosti, aby se přiblížil k vysoko nastavené laťce libereckým Trabantklubem. Po společném obědě se všichni definitivně rozjíždějí. Několik účastníků ještě využívá pěkného počasí k výletu na Ještěd.
Odrážka



| Úvodní stránka | Historie TK | Setkání Lbc '99 | Setkání TKů | Zpravodaj | Adresář TKů | A.I.C.E. | Opravny | Technický rádce | Vývoj trabanta | Z tisku | Fotogalerie | Vtipy | Odkazy na WWW | Autor |